Presentation - Consenco

| J - Consenco | Kommentera (1)
Consenco är då som sagt min varmblodiga ridtravare född -89. Ja, ni läste rätt 1989! Och han är pigg och glad som en liten nötkärna, han ser inte alls ut som att vara 25, utan snarare typ 10 haha. Det är hur som helst det här som gör det så himla roligt att vara med honom. Eftersom att han varit i vår ägo sedan jag var 4-5 år gammal så känner jag verkligen den här hästen ut och innan. Vet vad som händer om vissa saker händer, jag vet vad jag borde göra och inte göra i vissa situationer och liknande. Till exempel så är Senco en häst som fryser väldigt lätt.
Hur vet jag då det av att bara se honom i hagen? - Jo, då brukar han oftast stå och se väldigt ledsen ut, preci som att han försöker kura ihop sig och bara försvinna. Tar man då in honom så får man ett ännu tydligare bevis på att han fryser då han brukar skaka. 

Sen har han i många år stått tillsammans med ett fullblodssto där det då bara var dem två i stallet. Hon kunde dock inte stå ensam i varken hage eller stall så när jag var ensam i det stallet och var ridsugen fick jag ta henne, och inte hästen som jag ägde.. Vilket också såklart i längden medförde att Senco aldrig fick vänja sig igen vid att vara ute och rida på egen hand eller stå i stallet tillsammans med någon. 

Detta har jag jobbat sten hårt med sedan vi särade på dessa två och jag istället flyttade Senco till ett lite större stall hos en utav mina bättre vänner. Hon bor då på en liten bondgård och dem har tre unghäst ponny valacker och ett gotlandsruss. Senco står tillsammans med gotlandsrusset för tillfället och har gjort det enda sedan jag flyttade honom i november 2013.

Senco har liksom gett mig som en ny chans i det här stallet. Han litar på mig till 100% nu och idag står vi på stallgången utan att han blir jätte nervös och gnäggar sig hes typ. Vi jobbar också på att vara ute och rida på egen hand utan att han ska gnägga och bara vilja vända hemåt igen.

En annan ganska så häftig sak som jag fått honom att gå med på sedan jag flyttade honom och kunde förbättra vår relation är strandridning. Då han stod i det andra stallet tillsammans med fullblodet så var det inte ens diskuterbart att gå på stranden. I somras så red jag med honom på stranden och vi har gått i vattnet, helt utan problem. 
Undrar ni något mer utöver det jag berättat här så fråga, jag svarar mer än gärna! :)


fashion

Sööta bilder! :D


URL: http://nattstad.se/fashioninspiration
Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Skriv din kommentar här:


Startsidan